Hvad er kontaktgrupper?
Kontaktgrupper er segmenter af kunder, der har noget til fælles. Fællesnævneren kan være lignende interesser, arbejde i samme virksomhed, befinde sig i samme tidszone, tale samme sprog, bruge de samme typer produkter eller have samme abonnementsniveau.

Hvad kan du gøre med kontaktgrupper?
At tilføje dine kontakter til grupper gør det muligt for dig at segmentere dine kunder, hvilket gør det nemmere at administrere din helpdesk-arbejdsgang. At oprette kontaktgrupper er også ideelt til markedsføring og salg, da det giver dig mulighed for at tilbyde mere personligt indhold til hver gruppe. Derudover vil både nye og nuværende medarbejdere finde din service ticketing-software simpel og nem at bruge.
Kontaktgrupper giver dig mulighed for at:
- Sorter dine forretningskontakter
- Tilføj flere kontakter til én gruppe
- Tildel flere kontaktgrupper til én kontakt
- Tildel specifikke regler
- Tildel specifikke tidsregler
- Tildel specifikke SLA-regler
- Gennemse billetter, kontakter og virksomheder efter kontaktgrupper
Segment customers with ease
Segment your customers according to their purchasing power, interest, geolocation, and more. Create contact groups for free starting today. No credit card required.
Sådan opretter du kontaktgrupper i LiveAgent
- Log ind på LiveAgent
- Klik på Kunder
- Klik på Kontaktgrupper
- Klik på den orange Opret-knap
- Navngiv din kundegruppe
- Vælg en tekstfarve og en baggrundsfarve til kundesegmentmærket
- Klik på Opret

Sådan tilføjer du kunder til kontaktgrupper
- Log ind på LiveAgent
- Klik på Kunder
- Vælg en kunde efter eget valg
- Find feltet Grupper, og klik på tagget
- Vælg den gruppe, du vil tilføje dem til
- Klik på Gem

Sådan redigerer eller sletter du eksisterende kontaktgrupper
- Log ind på LiveAgent
- Klik på Kunder
- Klik på Kontaktgrupper
- Vælg den kontaktgruppe, du vil redigere, ved at klikke på redigeringsknappen.
- Rediger kontaktgruppens navn, mærkefarve eller tekstfarve
- Klik på Gem
- Valgfrit: Vælg den kontaktgruppe, du vil slette, ved at klikke på sletteknappen.

Hvordan kan jeg drage fordel af at gruppere kunder sammen?
Forbedret arbejdsgang
Oprettelse af ticket-routing-workflows, der tager kundesegmenter i betragtning, er yderst effektivt og produktivt. For eksempel kan du ved at rute tickets fra specifikke kundegrupper (såsom VIP-kunder eller forhandlere) direkte til deres respektive account managers, forbedre svartiderne, førstegangsløsningsraterne og frem for alt kundetilfredsheden. Du eliminerer også enhver forvirring eller ticket-stagnation.

Øget engagement
Kundegrupper er også gode til markedsføring og segmentering af salg. For eksempel kunne du oprette en LiveAgent regel, der sender unikt personlige og forudformaterede opfølgningsmails til hver kundegruppe. Personlig kommunikation som denne vil forbedre kundernes engagement, hvilket vil øge omsætningen og generere flere salg.

Nemmer billetfiltrering
Kundegrupper kan også hjælpe dig med at finde billetter i dit helpdesk’s universelle indbakke. Det er altid nyttigt at have værktøjer, der gør det nemt at filtrere billetter, da du så ikke behøver at huske specifikke detaljer om hver enkelt billet, du prøver at finde. I stedet skal du blot huske deres kundegruppe, hvilket gør det betydeligt lettere.

Brugsscenarie: Brug af kontaktgrupper til at besvare VIP-kunder hurtigere
Lad os sige, at du ønsker at oprette en VIP-gruppe og prioritere besvarelsen af deres henvendelser. For at gøre dette kan du enten opsætte en regel, der udløses, hver gang en af disse specifikke kunder indsender en supportanmodning. Du kan gøre dette ved at videresende deres henvendelser til en bestemt afdeling eller ændre deres SLA-niveauer, så dine agenter besvarer deres beskeder hurtigere. I begge tilfælde skal du finde kontakt-gruppen i regelindstillingerne.

Vidensbaserede ressourcer
Hvis du vil lære mere om kontaktgrupper eller emner relateret til kontaktgrupper, kan du tage et kig på vores vidensbase, akademi, ordliste og webinar-ressourcer. Glem ikke at tjekke vores blog og vores e-mail skabeloner, som du kan bruge til at sende personlige nyhedsbreve til dine kontaktgrupper.
- Sådan opretter du kontaktgrupper
- Sådan opsætter og opretter du kontakter
- Brug af kontaktgrupper til at besvare VIP-kunder hurtigere

Klar til at oprette unikke kontaktgrupper?
Oplev, hvor nemt det er at segmentere kunder og tilbyde personlig service med vores gratis 30-dages prøveperiode. Intet kreditkort påkrævet.
Is managing and organizing customer contacts becoming a hassle?
Take control of your customer communication and boost efficiency with LiveAgent's contact groups feature!
Helpdesk-software ordforklaringsliste
Udforsk vores omfattende ordforklaringsliste for helpdesk-software og kundeservice på LiveAgent. Perfekt for nybegyndere, der vil forstå terminologien og forbedre deres kundeservicekundskaber. Besøg siden for at få styr på alle de vigtige termer!