Hvad er helpdesk-kontakter?
Helpdesk-kontakter gemmer vigtige oplysninger om dine kunder, herunder deres navn, e-mail, telefonnummer og andre personlige oplysninger. Derudover gør helpdesk-software som LiveAgent det muligt for dig at oprette brugerdefinerede kontaktfelter til at gemme unikke oplysninger om dine kontakter, såsom deres skostørrelse eller bilmodel.

Hvilke oplysninger kan du gemme i dine kontakter?
LiveAgents kontaktfunktion kan gemme følgende oplysninger om dine kunder:
- Fornavn og efternavn
- Avatar (foto/profilbillede)
- Flere e-mailadresser
- Flere telefonnumre
- Tidszone
- Gender
- Firma og stilling
- Language
- IP-adresse
- Browser information (Such as Google Chrome)
- Kontaktgrupper (De kontaktgrupper, du tildeler dem, såsom VIP-kunder eller spansktalende)
- Private noter (interne noter, der kan fungere som påmindelser – f.eks. ring ikke kl. 11.00)
- Kontaktens billetter (Alle billetter, som de har indsendt via forskellige kommunikationskanaler)
- Tilpassede oplysninger

Hvor kan jeg finde mine kontakter?
- Log ind på LiveAgent
- Klik på Kontakter

For at oprette en ny kontakt skal du blot klikke på den orange Opret-knap. For at se, tilføje eller redigere eksisterende kontaktinformation skal du klikke på den ønskede kontakt og udfylde eller tilpasse de nødvendige oplysninger.

Hvordan kan du oprette unikke kontaktfelter?
- Log ind på LiveAgent
- Klik på Konfiguration
- Klik på System
- Klik på Kontaktfelter
- Klik på den orange Opret-knap

6. Angiv et kodenavn for dit brugerdefinerede kontaktfelt. Dette kan for eksempel være “hair_color” eller “country.” Bemærk venligst, at koden kun må indeholde små bogstaver, tal, bindestreger eller understreger. Mellemrum er ikke tilladt.

- Navngiv dit brugerdefinerede kontaktfelt. Denne gang kan du navngive det “Hårfarve” eller “Land” uden nogen formateringsbegrænsninger.
- Klik på Type, og vælg den inputmulighed, der passer dig bedst. Du kan vælge mellem en tekstboks, en listeboks, et afkrydsningsfelt, en gruppe af afkrydsningsfelter eller en postadresse.
- Valgfrit: Klik på beskrivelsen og angiv en beskrivelse for det brugerdefinerede kontaktfelt. Beskrivelsen kan give yderligere information om kontakten til dig og dit personale.
- Klik på Synlighed, og vælg, om du ønsker, at det brugerdefinerede kontaktfelt skal være synligt, hver gang du opretter en kontakt.
- Klik på Opret
Alternativt kan du også oprette et unikt kontaktfelt direkte i dine kontakter. For at gøre dette, skal du:
- Log ind på LiveAgent
- Klik på Kontakter
- Klik på den ønskede kontakt
- Klik på Tilføj felt
- Klik på Opret felt

- Følg trin 6-11 fra instruktionerne ovenfor.
- Bemærk, at hvis du ikke vælger “Altid synlig” i trin 10, skal du klikke på “Tilføj felt” for at se/vælge det kontaktfelt, du opretter i fremtiden.
Hvorfor er det fordelagtigt at opbygge kundeprofiler ved hjælp af helpdesk-kontaktfunktionen?
Mere vidende service
Oprettelse af grundige kontaktkort kan hjælpe dine agenter med at yde bedre service til dine kunder. Jo flere oplysninger du indsamler, desto nemmere bliver det at give kyndige og relevante svar på kundernes spørgsmål.
For eksempel, lad os sige, at du arbejder i bilindustrien. En potentiel kunde har vist interesse for en Mercedes AMG, men er stadig i tvivl om at foretage et køb. Hvis du registrerer denne information på deres kontaktkort, inklusive eventuelle ekstra specifikationer i notefeltet, vil du kunne udnytte dem i fremtiden.
Næste gang de kontakter dig, kan du imponere dem ved at huske modellen og mærket på den bil, de var interesserede i. De behøver ikke gentage deres ønsker og behov, hvilket de fleste kunder betragter som dårlig kundeservice.
Create rich customer profiles for free
Save all the essential info about your customers directly inside your help desk for free. Try it today. No credit card required.
Mere personlig service
At udfylde kontaktkort kan også hjælpe dig med at personalisere dit salg, markedsføring og supportindsats. For eksempel, lad os sige, at en potentiel kunde kontakter dig via e-mail. De har et spørgsmål om et bestemt par sko, nemlig deres pris.
Den potentielle køber vil gerne vide, om der er rabat, og om der vil komme en i fremtiden. Ved at registrere denne information på deres kontaktkort, kan du proaktivt tage kontakt til dem, når produktet kommer på tilbud. Du kan gøre dette ved at udsætte sagen i dit sagsbehandlingssystem, indtil tilbuddet er aktivt.

Du kan tage det et skridt videre og endda tjekke deres skostørrelse i deres kontaktkort. Derefter kan du kontakte kunden og fortælle, at det produkt, de har haft et godt øje til i et par uger, endelig er på tilbud, og at du har et par i deres størrelse. Denne form for kundeservice er præcis det, kunderne ønsker – at gå den ekstra mil, som kundeservicelegenden Shep Hyken siger. Derudover kan du være sikker på, at du får en loyal kunde og en fortaler for dit brand efter denne type interaktion.
Forbedret kundetilfredshed
Ved at skabe enestående kundeoplevelser med personlig og kompetent service vil du holde dine kunder tilfredse med din virksomhed. At holde dem glade kan føre til langsigtede relationer og give yderligere fordele såsom positive anmeldelser, brandfortalervirksomhed og gentagne køb.
Flere salg
Jo mere tilfredse dine kunder er med din service og dine markedsføringstiltag, desto flere køb foretager de. De tiltrækker også nye kunder ved at anbefale din virksomhed og dele deres positive oplevelser med venner og familie. Hvis du fortsat leverer enestående kundeoplevelser, vil du skabe en positiv cirkel af glade, loyale kunder, der bringer nye kunder ind, som fortsat genererer ny omsætning.
Vidensbase ressourcer
Ønsker du at lære mere om helpdesk-kontakter? Tag et kig på vores vidensbase, akademi og blog, der dækker alt, hvad der er værd at vide.

Klar til at opsætte dine kontakter?
Oplev, hvor nemt det er at yde kyndig og personlig service med kontaktkort til helpdesken. Prøv det gratis i dag med vores gratis 30-dages prøveperiode. Intet kreditkort er påkrævet.
Effortlessly manage and organize your customer information
LiveAgent's contacts feature allows you to access all customer data in one place, locate specific customers quickly, and enjoy seamless integration into your existing workflows.