En afdeling repræsenterer en specifik division af din organisation, sorteret efter produkt eller service, vidensområde, fysisk placering eller ansvar.

Distribuer Tickets og tildel support-agenter til afdelinger. Definér filtre og overfør regler, så dine tickets altid havner i de rette hænder. Angiv forskellige signaturer samt regler for besvarelse af telefon og chat for hver afdeling. Se øjeblikkeligt, hvor mange nye, åbne og løste tickets der er i dine afdelinger.
Eksempel
Du kan oprette en afdeling kaldet “Salg” og tildele relevante tickets til den.
Hver afdeling vil have sin egen supportproces, hvor du kan angive agenter, konfigurere support-e-mailadresser, spore supporttickets, opsætte arbejdsgangsregler, definere serviceniveauaftaler (SLA) og forretningstider.
Afdelinger giver dig mulighed for at:
- Begræns adgangen til sager for agenter, der tilhører samme afdeling som sagen.
- Tilpas dine e-mailkommunikationsskabeloner pr. afdeling
- Konfigurer tilgængeligheden af chat-, telefon- og beskedtjenester pr. afdeling

Kører du et enmands-show?
Du behøver ikke at bruge afdelinger, hvis du driver en enkeltmandsvirksomhed eller en meget lille organisation. I så fald bliver alle sager fordelt og håndteret af alle, uanset type.
Fordele ved afdelinger:
- Fordel arbejde, myndighed og ansvar
- Saml hold af specialister sammen
- Øg effektiviteten og kvaliteten af billetbehandlingen
- Nedsæt svartid og løsningstid for sager
Eksempler på brug:
- Funktion – Human Resources, IT, Regnskab
- Produkt eller tjeneste – bycykler, racercykler eller Bikes-Shop.com, Flowers-Shop.com
- Kunder – Forhandlere, Partnere, VIP
- Geografisk – USA, Europa, Asien
Afdelingsrapport
LiveAgent tilbyder en rapport over besvarede tickets, chats, opkald, rangeringer og mere (se alle muligheder nedenfor) fra en bestemt tidsperiode. Individuelle poster kan sorteres efter tidsinterval, afdeling, kanal og agent. Afdelingsrapporten kan eksporteres til en CSV-fil.

Afdelingsrapportvisningsmuligheder (kolonner):
- Tag
- Svar
- Ny svartid i gennemsnit
- Åben svar gennemsnitlig tid
- Opkald
- Ubesvarede opkald
- Opkaldsminutter
- Chatbeskeder
- Chats
- Missede chats
- Chat afhentning gns. tid
- Chat gennemsnitlig tid
- Ikke rangeret
- Ikke rangeret %
- Belønninger
- Belønninger %
- Afviser
- Afviser %
- Indgående beskeder
- Indgående opkald
- Afsluttede opkald
- Indgående chats
- Færdige chats
- Oprettede billetter
- Løste sager
Afdelingsrapporten kan vise dine data i disse typer diagrammer:




Brug afdelingsrapporter med API
Brug LiveAgent REST API til at hente værdier fra afdelingsrapporter.
Discover which agents need more training
Generate time reports to see which tickets took the longest to answer, and who was working on them. Try it today. No credit card required.
Vidensbase ressourcer