Prøveperiode
research_27_illu

Brugere og vaner

Lad os se nærmere på brugere af sociale medier og deres adfærd for at få et komplet billede af, hvorfor kundeservice på sociale medier er så vigtig. Der er over 2,85 milliarder Facebook-brugere, 1 milliard Instagram-brugere og 330 millioner Twitter-brugere.

De fleste forbrugere bruger sociale medier, 90,4% Millennials, 77,5% Generation X og 48,2% Baby Boomers bruger sociale medier på en eller anden måde. Vores kundesupportstatistikker viser, at globalt set har millennials og Gen Z-ere et gennemsnit på 8,8 sociale mediekonti pr. person. Desuden bruger den gennemsnitlige sociale mediebruger 145 minutter (2 timer og 25 minutter) dagligt på sociale medier.

Udover at interagere med venner og familie bruger 55% sociale medier til at finde oplysninger om virksomheder. Derudover bruger 18% af brugerne sociale medier som indkøbsplatforme og gennemfører køb uden at navigerer væk fra den respektive sociale app.

Sociale medier bruges også til kundeservice af både B2B- og B2C-industrier. B2B-virksomheder oplever dog mere engagement på LinkedIn og mindre på andre kanaler som Instagram, Facebook og Twitter.

#SocialMediaUsers

Social media users:

Statista

Research 27 social

#SocialMedia

55%

af kunder kigger

efter oplysninger om din virksomhed på sociale medier.

Biznology

Choose the right domain name graphic

#SocialMediaUserAges

research_27_person1
90.4%
af Millennials
research_27_person2
77.5%
af Generation X
research_27_person3
48,2​​%

af babyboomere bruger sociale medier på en eller anden måde.

eMarketer

#SocialMedia

18.7%

af amerikanske sociale købere gennemførte deres seneste køb uden at forlade den sociale app.

HootSuite

Meditator graf standing woman

#NumberOfSocialMediaAccounts

Det gennemsnitlige antal sociale mediekonti en millennial eller Gen Z-er har er

8.8

på verdensplan.

Global Web Index

Research inbox

#SocialMediaUsage

En gennemsnitlig person bruger

145 min

2 timer og 25 minutter hver dag på sociale medier.

Statista

Woman on social media statistic

#SocialMediaUsers

Størstedelen af ​​kundeservicemeddelelser på sociale medier er rettet mod B2C-industrier.

B2B

virksomheder oplever mere engagement på LinkedIn.

Facelift

Our website uses cookies. By continuing we assume your permission to deploy cookies as detailed in our privacy and cookies policy.

×
Plan en én-til-én samtale og opdag hvordan LiveAgent kan hjælpe din virksomhed.

Vi er tilgængelige på adskillige datoer

Planlæg en demo