Prøveperiode
research_2_illu

Omkostningerne ved dårlig kundeservice

Har du nogensinde hørt ordsproget lykkelig kone, lykkeligt liv? Kundeservice (lykkelige kunder, lykkeligt liv) er det samme. Kunder er hjørnestenen i enhver virksomhed. Det er dem, der holder det kørende, så det er i din bedste interesse at beholde dem så længe som muligt. For at gøre det skal du opfylde eller endda overgå deres forventninger. Hvis du ikke gør det, risikerer du at skade dit gode ry og miste omsætning og mangeårige kunder.

En tredjedel af forbrugerne siger, at de ville overveje at skifte virksomhed efter blot én dårlig kundeserviceoplevelse. Desuden har de fleste amerikanske forbrugere besluttet ikke at gennemføre et køb pga. dårlige kundeserviceoplevelser. Som et resultat lider amerikanske virksomheder hvert år mere end $62 milliarder i tab.

Det værste er, at 91% af kunderne forlader uden at klage –berøver virksomheder chancen for at forbedre sig og genvinde dem igen gennem andre positive oplevelser. Ikke nok med det — 4 ud af 10 utilfredse kunder vil råde andre til ikke at bruge en virksomhed, hvis de har dårlig kundeservice.

Så hvad er egentlig en dårlig kundeoplevelse ? Der er et par scenarier, der falder ind under denne kategori:

  • Langsomme svar
  • Mangel på svar (65% af kunde-e-mails ignoreres.)
  • Ignorerer feedback/beskeder fra utilfredse kunder (79% af forbrugere, der delte klager over en dårlig kundeoplevelse online, blev ignoreret. )
  • Mangel på information (22% af kunderne forlod en indkøbskurv på grund af manglende information.)
  • Flere agenter, der anmoder om de samme oplysninger
  • En uhøflig kundeservicemedarbejder
  • Kundeserviceinteraktioner, der kræver en stor kundeindsats

Uden de rigtige værktøjer kan det være utroligt svært at forhindre en dårlig kundeserviceoplevelse. Det er næsten umuligt at overvåge alle kommunikationskanaler manuelt og tilbyde assistance i realtid. Det er her, kundesupportsoftware kommer til nytte. Ved at investere i robust, men ligetil software, kan du holde din kundetilfredshed på et rekordhøjt niveau. Glem ikke, at det er billigere og mindre tidskrævende at gøre dine loyale kunder glade end at få nye.

#CustomersChurn

91%

af kunder, der er utilfredse med et brand, vil bare forlade det uden at klage. Kolsky
Meditator graf standing woman

#CustomerService

Amerikanske virksomheder taber mere end

$62

milliard

årligt på grund af dårlig kundeservice. 

NewVoiceMedia

#CustomerService

De fleste amerikanere har besluttet ikke at foretage et køb på grund af en dårlig kundeserviceoplevelse.

Americanexpress

Bad customer experience illustration

#NegativeWord

4/10

forbrugere vil råde andre til ikke at bruge en virksomhed, hvis de har dårlig kundeservice.

Dimensional Research

research_userstalking

#CustomerComplaints

65%

af kunde-e-mails ignoreres.

Forbes

research_emailsignored

#CustomerExperience

En tredjedel

af forbrugerne siger, at de ville overveje at skifte virksomhed efter blot et enkelt tilfælde med dårlig kundeservice.

Americanexpress

#IgnoredComplaints

79%

af forbrugere, der klagede online, blev ignoreret.

Harris Interactive

#LackOfInformation
#ShoppingCartAbandonment

22%

af kunder forlod en indkøbsvogn på grund af manglende information.

Tyche Softwares

Meditator graf man

Our website uses cookies. By continuing we assume your permission to deploy cookies as detailed in our privacy and cookies policy.

×
Plan en én-til-én samtale og opdag hvordan LiveAgent kan hjælpe din virksomhed.

Vi er tilgængelige på adskillige datoer

Planlæg en demo