People voting

Most preferred channels

Hver forbrugergruppe har forskellige præferencer, når det drejer sig om at kontakte virksomheder. Nogle foretrækker for eksempel live chat, mens andre foretrækker telefonsupport. Et fælles træk, som næsten alle forbrugergrupper deler, er, at de foretrækker selvbetjeningsmuligheder frem for faktiske supportinteraktioner. Ifølge en undersøgelse foretaget af American Express siger 60% af de amerikanske forbrugere, at deres gå-til-kanal for simple forespørgsler er et digitalt selvbetjeningsværktøj.

Selvbetjening er meget efterspurgt, fordi det er hurtigere end traditionel support og kræver mindre indsats. Som følge heraf modtager en gennemsnitlig virksomhed mere end 325.000 sidevisninger af sine supportsider hvert år.

Så, hvor populære er andre kanaler? Ifølge SuperOffice foretrækker 42% af kunderne onlinechat, 23% e-mail og 16% sociale medier eller forum.

Men på trods af forbrugernes præferencer viser vores resultater, at e-mail er den mest brugte supportkanal, og den gennemsnitlige virksomhed modtager cirka 10.500 e-mails om måneden. Livechat er den næstmest populære, hvor den gennemsnitlige virksomhed modtager over 6.000 chats om måneden, efterfulgt af 672 telefonopkald og 394 videnbaseindsendelser. Den mindst brugte kommunikationskanal var sociale medier med over 60 Facebook-beskeder, 60 tweets og 2 Instagram-kommentarer om måneden.

Bemærk venligst, at vores kundeservicestatistikker udelukkende er baseret på data indsamlet fra vores kunder, som omfatter flere brancher. Derfor kan dataene være helt forskellige for rent e-handelsfokuserede virksomheder eller virksomheder i en anden sektor.

#SelfService
#SimpleInquiries

60%

af amerikanske forbrugere siger, at deres gå-til-kanal for simple forespørgsler er et digitalt selvbetjeningsværktøj.

American Express

Meditator graf man

#TicketVolume

Billetvolumen per supportkanal

LiveAgent

#WebTraffic

Den gennemsnitlige virksomhedsvidenbase har

325.000

LiveAgent

325.000

#ChannelPreferences

42%

af kunder foretrækker livechat sammenlignet med kun 23% til e-mail og 16% til sociale medier eller forum.

Super Office

42%

#InternalMessages

Over

60%

af ordrerelaterede meddelelsesudvekslinger sendes via interne meddelelser i stedet for e-mails i klienternes arbejdsområder.

Ifølge spp.co

Meditator graf standing woman

Our website uses cookies. By continuing we assume your permission to deploy cookies as detailed in our privacy and cookies policy.

×
Plan en én-til-én samtale og opdag hvordan LiveAgent kan hjælpe din virksomhed.

Vi er tilgængelige på adskillige datoer

Planlæg en demo