Prøveperiode
research_16_illu

Live chat usage

Livechat er et populært supportværktøj, fordi det er let tilgængeligt. Det kræver ikke, at brugere logger ind på forskellige platforme eller downloader ekstern software eller plugins. I stedet kan kunder blot klikke på chat-knappen på en leverandørs hjemmeside og få hjælp fra agenter i realtid. Som følge heraf foretrækker mere end 42% af kunderne det fremfor e-mail, 23% til sociale medier og 16% til forum.

Livechat er en populær funktion blandt alle aldersgrupper, hvor kunder i alderen 18-34 rapporterer at bruge det “mange gange”, og dem på 35+ rapporterer at bruge det “et par gange”.”

B2B- og B2C-virksomheder bruger også live chat, primært til salg og kundesupport. Det rapporteres, at næsten 85% af virksomhederne i B2B-sektoren og 74% i B2C-sektoren bruger live chat til salg.

På samme måde som alle supportkanaler har spidsbelastningstider, modtager live chat-supportagenter flest chats mellem kl. 11.00 og 15.00.

#ChatForSales

85%

af virksomhederne i B2B-sektoren og 74% i B2C-sektoren bruger det til salg. Zoho

Meditator graf man

#LiveChatUsage

Kunder i alderen

18-34

har brugt live chat “mange gange”, og kunder i alderen

35+

rapporterede at have brugt livechat “et par gange” til support.

Help Scout

#BusinessChat

B2B&B2C

virksomheder bruger primært livechat til salg og kundesupport.

Zoho

research_16_b2b

#ChatPeakHours

Livechat-spidsbelastningstiderne er fra

11

-

15

Zendesk

research_16_11 3

#ChatPreferences

42%

af kunderne foretrækker live chat sammenlignet med kun 23% til e-mail og 16% til sociale medier eller forum. Super Office

Meditator graf standing woman

Our website uses cookies. By continuing we assume your permission to deploy cookies as detailed in our privacy and cookies policy.

×
Plan en én-til-én samtale og opdag hvordan LiveAgent kan hjælpe din virksomhed.

Vi er tilgængelige på adskillige datoer

Planlæg en demo