Prøveperiode
research_18_illu

Expectations & preferences

Kunder har forskellige forventninger til hver supportkanal, inklusive livechat. Fordi livechat omfatter support i realtid, forventer de fleste kunder at modtage et svar på deres forespørgsel næsten umiddelbart efter at have sendt deres første livechatbesked. Ifølge Live Chat Benchmark-rapporten er kundernes forventninger til chat-svartider højere end for e-mail. Typisk forventer kunderne et livechatsvar inden for 6 sekunder mod 15 sekunder. Virkeligheden er dog, at den gennemsnitlige ventetid på et chatsvar er 45 sekunder.

Men, interessant nok, værdsætter 95% af kunderne grundig support af høj kvalitet mere end hurtighed, når det kommer til livechat. Derfor foretrækker de fleste kunder (86%) også menneskelig interaktion frem for chatbots,da de kan være ret begrænsede i deres svar og ofte ikke giver den support, som kunderne har brug for. Derfor vurderer 44% af onlineforbrugerne, at deres spørgsmål besvares af en levende person, mens de er midt i et køb, som en af ​​de vigtigste funktioner, et websted kan tilbyde.

#ResponseExpectations

Kundernes forventninger til chat-svartider er højere, end de er med e-mail – den gennemsnitlige ventetid på chat er

45 sek

Live Chat Benchmark

Rapport 2017

#ResponseExpectations

Den gennemsnitlige forventede første responstid for livechat ligger mellem

6 - 15sekunder.

Freshworks

research_18_6 15sec

#HighQualitySupport

95%

af kunder værdsætter grundig support af høj kvalitet mere end bare hurtighed, når det kommer til livechat.

Smallbiztrends

Research call center with stars

#Chatbots

86%

af forbrugere foretrækker mennesker frem for chatbots.

Forbes

Meditator graf standing woman

#RealTimeAssistance

44%

af onlineforbrugere vurderer, at det at deres spørgsmål besvares af en levende person, mens de er midt i et køb, er en af ​​de vigtigste funktioner, et websted kan tilbyde. Super Office
Meditator graf woman

Our website uses cookies. By continuing we assume your permission to deploy cookies as detailed in our privacy and cookies policy.

×
Plan en én-til-én samtale og opdag hvordan LiveAgent kan hjælpe din virksomhed.

Vi er tilgængelige på adskillige datoer

Planlæg en demo