Hvem er en agent?
Agenter eller repræsentanter defineres som personer, der handler på andres vegne. De er en uadskillelig del af enhver virksomhed, da de tager sig af kunder og yder en supportservice.
De besvarer opkald, chats eller beskeder for at løse kundeforespørgsler om virksomhedens produkter eller tjenester. Det er dog ikke deres eneste ansvar. Kundesupportmedarbejdere er ansvarlige for at sikre en fantastiske kundeoplevelse hver gang.
I denne henseende er der visse service- og live chat supportrepræsentant-færdigheder og egenskaber, som en succesfuld kundeplejeagent skal besidde:
Tålmodighed – Håndtering af kundeklager kan nogle gange være frustrerende. At have tålmodighed og ikke blive oprevet er meget vigtigt og noget, som en kundeservicemedarbejder bør have erfaring med.
Gode kommunikationsevner – Misforståelser kan føre til store problemer, så det at kunne kommunikere effektivt med kunder er afgørende for succesfulde agenter.
Snarrådighed – For at levere en service, som kunden husker, skal en agent have snarrådighed og gøre en ekstra indsats, når de løser et problem.
Empati – Det er vigtigt at vide, hvordan man sætter sig selv i kundens sted, når man håndterer deres forespørgsler og klager.
Tidsstyringsevner – Agenter skal håndtere mange forskellige klager, opgaver og spørgsmål på én gang. Derfor skal de administrere deres tid effektivt.
Målrettet karakter – Selvom det er fantastisk at give et personligt præg, er det en ønsket kvalitet for en agent at holde sig til forretningsplanen og arbejde med metrics.
I mange organisationer, virksomheder og endda helpdesk-softwareløsninger er der normalt mange typer agenter med forskellige roller, ansvar og privilegier.
Få mere at vide om agents i LiveAgent.
Ready to boost your customer service support?
LiveAgent's help desk is designed to make your agents' work easier and faster.
Frequently Asked Questions
Hvad er definitionen på begrebet agent?
Begrebet agent beskriver en person, hvis ansvar det er at handle på vegne af en anden person, f.eks. en kunde. En agent er en person, der løser problemer og støtter kunden, takket være hvilken dit brand kan opnå bedre resultater.
Hvilke kundskaber har en agent i LiveAgent?
Agenten understøtter og løser problemer, og hvis de fungerer som administrator, kan de overvåge og konfigurere systemet. Agenten bør have en grundig forståelse af virksomhedens forhold, kan være af interesse for kunden (produkter, tjenester, salg, marketing osv.).
Hvordan tildeler man en agentrolle i LiveAgent?
For at tildele nogen rollen som en agent i LiveAgent skal du gå til 'Konfiguration' og derefter vælge fanen 'Agenter'. Klik derefter på 'Opret en agent'. Udfyld agentens oplysninger, og tildel dem en rolle: Agent - gennemser billetterne og svarer på dem, Administrator - ser og svarer på billetter, administrerer systemindstillinger eller Ejer - arbejder med billetter, administrerer konto, fakturering og systemindstillinger . Når du har gjort det, modtager agenten adgangskoden til deres konto via mail.
Expert’s note
En agent er en person, der handler på vegne af en kunde og yder supportservice. Kundesupportmedarbejdere skal have tålmodighed og gode kommunikationsevner.
Sådan gør du: Foruddefinerede svar i LiveAgent
LiveAgent tilbyder konkurrencedygtig prissætning, branche- og virksomhedsløsninger samt pålidelig support. Lær at bruge foruddefinerede svar til at forbedre kundeserviceoplevelsen. Opret en gratis konto og planlæg en demo for at opdage, hvordan LiveAgent kan hjælpe din virksomhed.
Sådan opretter og tilføjer du tags i LiveAgent
LiveAgent tilbyder kraftfulde funktioner til kundesupport, herunder tags til billetkategorisering og organisering. Dette kan forbedre arbejdsgangen og prioriteringen af billetter, hvilket øger produktiviteten og forbedrer kundeoplevelsen. Opret en gratis konto for at lære mere.