Kæmper med at yde god service under COVID?

Konfigurer fjernarbejdssoftware, og begynd at se resultater med det samme.

  • ✓ Intet opsætningsgebyr
  • ✓ Kundeservice 24/7
  • ✓ Intet kreditkort påkrævet
  • ✓ Annuller til enhver tid
Brugt af
Forbes logo
airbus logo
Nascar logo
USC logo
Play Wow button
Tour

Det kan være udfordrende at yde fremragende kundeservice og samtidig holde dine medarbejdere sikre under corona-pandemien. Det vigtigste er at forblive rolig, blive organiseret og tænke ud af boksen. Hvis du har brug for nogle tips til, hvordan du fortsætter med at drive din virksomhed i denne svære tid, så læs videre.

Forbes logo
airbus logo
Nascar logo
USC logo
eSky logo
Slido green logo

Kundeservice under Coronavirus

man swiping on tablet standing

Hvad er Coronavirus?

COVID-19 er en ny coronavirus, der dukkede op fra Kina i december 2019. COVID-19 spreder sig fra person til person gennem luften. Symptomerne omfatter hoste, feber og åndenød. I nogle tilfælde har virussen vist sig at være dødelig, men de mest udsatte personer er ældre eller personer med allerede eksisterende kardiovaskulære og respiratoriske problemer.

Den bedste måde at forhindre dig selv i at blive smittet af virussen er at undgå kontakt med andre, vaske dine hænder ofte, dække hoste og nys med en serviet og undgå at røre ved dine øjne, næse og mund.

Hvordan påvirker det virksomheder?

Coronavirussen har allerede haft indflydelse på den globale økonomi. Aktiemarkedet har taget et dyk, rejseforbud og karantæner er blevet håndhævet, og dagligvarebutikker er helt udsolgt i visse områder på grund af panik.

For forebyggelses skyld har mange europæiske regeringer beordret alle ikke-nødvendige virksomheder og organisationer (bortset fra apoteker, købmandsforretninger, postkontorer, lægekontorer) til midlertidigt at lukke ned.

affect on business

Sådan forbereder du din virksomhed på coronavirus

go remote

Vi forstår, at ikke alle opgaver kan udføres eksternt. Men hvis du er en e-handel eller SaaS-virksomhed, kan vi antage, at meget arbejde kan udføres hjemmefra. Dine kundeserviceagenter, udviklere, sælgere og marketingfolk kan tage deres computere med hjem og fortsætte med at arbejde eksternt. I bund og grund skal intet ændre sig — så længe dine medarbejdere har en god arbejdsmoral og forbliver motiverede.

offer compensations

Tilbyd kompensation og kompromis

Hvis du ikke kan afsende produkter eller levere dine tjenester (f.eks. hvis du er et flyselskab, der er berørt af rejseforbuddet), så tilbyd dine kunder et kompromis som kompensation. Hvis du for eksempel ikke kan udstede refusioner, skal du tilbyde dine kunder kreditter. Kreditterne bør have den tilsvarende værdi af deres oprindelige købspris og bør være tilgængelige til at indløse i fremtiden.

Hvis du håndterer tingene på denne måde, er dine kunder bundet til at være mere forstående, mindre frustrerede og mere tilbøjelige til at købe fra dig igen i fremtiden.

mitigate losses

Afbød tab

I tider som disse er det vigtigt at afbøde tab. Flyt dit fokus på det, der virker lige nu. Tilbyd sabbatår, lad folk tænke på nye rentable projekter, skær ned i virksomhedens overskud for at lade dine medarbejdere føle sig økonomisk stabile og sikre, eller tilbyd bundter og abonnementer, der giver mindre omsætning i det lange løb, men som forhindrer pengestrømsproblemer i dag. Det er tid til at tænke smart og holde hovedet koldt.

man with beard holding pencil

Gør arbejde, du aldrig har tid til at udføre

Fokuser på at gøre ting, du aldrig har haft tid til. Måske er det tid til det komplette web-redesign, du har udskudt. Eller måske er det tid til at kickstarte din blog igen. Bliv kreativ, der er altid plads til forbedringer.

Indvirkning på kundeserviceindustrien

Tilbagebetalinger overalt

Når du håndterer aflysninger og refusioner, er det vigtigt at overveje det menneskelige aspekt af forretningen og forblive fleksibel og forstående over for dine kunder.

Overbelastede chats/telefoner

Naviger gennem lange opkalds- og chatkøer med smart call-routing, IVR eller pre-chat-formularer. Giv dine agenter tid og plads til at blive organiseret og besvare alle kundeforespørgsler effektivt.

Smiley face icon

Nedsat kundetilfredshed

Forbliv motiveret og forstå, at de nuværende fald i kundetilfredsheden kun er midlertidige. Prøv at tænke på nye måder at interagere med dine kunder på, som kan forvandle den negative oplevelse til en positiv.

get inspired

Bliv inspireret

Få inspiration fra Martinus, en slovakisk boghandel, som fortsætter med at levere kundeservice online. Kundeservicemedarbejdere er klar til at rådgive kunder med deres bogvalg i videochat-sessioner. Det er sødt, det er effektivt, og det er mindeværdigt.

Juster ressourcer

Fordi billetmængderne er høje og kun stigende, er det vigtigt at omfordele medarbejdere til kundesupportteams efter behov. Selvom de gentildelte medarbejdere ikke er vidende nok om dit produkt og de tekniske billetter omkring det, kan du tildele dem “begynder”-billetter, der omhandler nemme spørgsmål såsom “Hvordan nulstiller jeg min adgangskode?” eller “Hvordan kan jeg opgradere mit abonnement?”

På denne måde kan dine kyndige supportmedarbejdere fokusere på billetter af højere kompleksitet og betydning. Dette er en win-win situation, da du ikke vil lade dine kunder vente, og du kan udnytte din ledige arbejdsstyrke uden afskedigelser eller nyansættelser.

adjust resources
adjust shifts

Juster agent vagter

Når billetvolumen er ekstremt høj, er det vigtigt at justere agenters vagter, så din kundesupport er tilgængelig 24/7. Hvis du ikke kan justere agenternes vagter, så tænk på måder at give dine kunder support på, selv når du ikke er tilgængelig. Tænk vidensbaser, fora, how-to-artikler, offline chats, YouTube-indhold – stort set alt, der kan bruges af dine kunder i selvbetjening.

Peter Komornik

LiveAgent kombinerer fremragende live chat, billettering og automatisering, der giver os mulighed for at yde enestående support til vores kunder.

black Slido logo

Øg tilgængelige agenter

Hvis du har mulighed for at ansætte midlertidige eksterne kundesupportagenter, så gør det helt sikkert. Da en del mennesker kan finde sig selv værende afskediget og i en hård økonomisk situation, kan det være en lukrativ stilling for mange.

increase availability
canned messages

Forbered hermetiske beskeder

Forbedring af hermetiske beskeder og automatisering af visse e-mail svar er en fantastisk måde at løse billetter hurtigt. For eksempel kan hermetiske beskeder automatisk sendes til alle, der anmoder om en refusion. Beskeden skal have en på forhånd forberedt tekst, som leder kunden gennem processen og besvarer eventuelle ofte stillede spørgsmål vedrørende tilbagebetalingen.

Glade kunder er de bedste kunder

Vi tilbyder concierge-migreringstjenester fra de fleste af de populære helpdesk-løsninger.

Få udbytte af skrivevisning i realtid

Alt, der kan spare dig tid i en periode med høj billettilstrømning, er et plus. Gør brug af avancerede helpdesk-værktøjer som f.eks skrivevisning i realtid, som giver dig mulighed for at se, hvad dine kunder skriver på live chat, før de overhovedet trykker på send. Dette giver dig ekstra tid til at slå deres tidligere ordrer, billetter og alle andre vigtige oplysninger op, som du muligvis har brug for, når du hjælper dem.

Real-time typing feature in Customer service software - LiveAgent
liveagent tools

Hold dig rolig

Nøglen til alt dette er at forblive positiv og motiveret. Tænk på ud af boksen løsninger, der kan hjælpe både dine kunder og dine agenter. Husk, at alt dette kun er midlertidigt, og at alt snart vil vende tilbage til det normale.

Hvis du har brug for en helpdesk-løsning, der opfylder alle dine krav til fjernarbejde, så prøv LiveAgent. Vi tilbyder et indbygget callcenter, billetsystem og en indbygget live chat.

Årsager til, at virksomheder skiftede til LiveAgent

Related Articles to Kundeservice under Coronavirus
Research viser, at 39% af forbrugerne foretrækker support via telefon frem for andre kommunikationskanaler. Med LiveAgent kan du oprette et virtuelt callcenter lige i din helpdesk. Administrer let indgående kundekommunikation, forbedre supportteamets ydeevne og generer mere indgående salg.

Software til indgående callcenter

Telefonstøtte er stadig populært, men software som LiveAgent gør det nemt at håndtere indgående kundekommunikation og øge salget. Med funktioner som smart call routing, intelligent IVR-system og ubegrænset opkalds-optagelser kan virksomheder forbedre kundetilfredshed og salgsmængde. LiveAgent tilbyder en omfattende løsning til indgående callcenter, der kan integreres problemfrit med andre kommunikationskanaler.

Ønsker du at migrere dine data fra Drift til en anden løsning? Tag et kig på LiveAgent og se fordelene. Start din gratis prøveperiode i dag.

Flytte fra Drift til LiveAgent?

LiveAgent tilbyder en bred vifte af funktioner, herunder billetsystem, live chat, call center og vidensbase. Derudover kan virksomheder oprette en gratis konto og få en 14-dages prøveperiode. LiveAgent er den mest anmeldte og #1-bedømte helpdesk-software til SMB i 2020.

Flytter du dine data fra Front til en anden platform? Tag et kig på LiveAgent og se dets fordele. Start din prøveperiode i dag.

Flytter du fra Front?

LiveAgent er en omkostningseffektiv helpdesk-løsning, der forbedrer kundeservice og øger kundetilfredshed. Med over 175 funktioner og 40 integrationer er det den rigtige løsning for enhver virksomhed. Priser starter fra $9/måned. LiveAgent tilbyder også nem og gratis dataoverførsel fra andre platforme samt support 24/7. Abonner på nyhedsbrevet for at få de seneste opdateringer og rabatter.

LiveAgent er den mest anmeldte og #1 vurderede helpdesk -software til smb i 2020. Tilslut dig topfirmaer som Huawei og Yamaha i at yde god support.

Flytter du fra LiveHelpNow til LiveAgent?

LiveAgent er den #1 vurderede help desk software til SMB i 2020. Tilslut dig virksomheder som Huawei, BMW, Yamaha og Oxford University for at yde verdensklasse support. Prøv det gratis.

Ønsker du at migrere fra Olark til LiveAgent? Slut dig til virksomheder som Huawei, BMW, Yamaha og O2 for at yde support i verdensklasse.

Migrere fra Olark?

LiveAgent anbefales af mange virksomheder og hjælper med at forbedre kundeservice og øge kundetilfredshed samt salg. Det er en omkostningseffektiv løsning, der fremskynder kommunikationen med kunder og forbedrer produktiviteten. Medarbejdere og kunder er tilfredse med dets funktionalitet.

Vil du migrere fra LiveCall? Vi har dig dækket! kontakt LiveAgent supportteam og begynd at migrere dine data i dag gratis.

Vil du migrere fra LiveCall?

Migrer nemt agenter, administratorer, slutbrugere og kunder. LiveAgent tilbyder enestående kundeservice, ultimativ help desk-løsning og øget besparelse. Vælg mellem forskellige planer og få 30 dages gratis prøveperiode. Også, mulighed for at migrere dine data fra forskellige callcenter-software.

Our website uses cookies. By continuing we assume your permission to deploy cookies as detailed in our privatliv og cookies politik.

Start Free Trial x