Prøveperiode

Help Desk Udstyr

Hvilket udstyr skal bruges for at drive en helpdesk?

Helpdesk-agenter reagerer på serviceanmodninger og yder teknisk assistance til kunder ved hjælp af helpdesk-software. Ud over at tilbyde et kontorlokale til et helpdesk-team kræver opsætning og drift af en helpdesk minimale investeringer i agentudstyr. Grundlæggende har en helpdesk-agent brug for en computer, et headset til at håndtere indgående/udgående opkald og en højhastighedsinternetforbindelse for at komme i gang.

Computere og headset

Typisk vil minimumscomputerkravene til en cloud-baseret helpdesk omfatte mindst 2 GHz multi-core processor, mindst 4 Gb (helst højere) hukommelse (RAM) og mindst 500 MB ledig harddiskplads. Hvis din helpdesk skal administrere taleinteraktioner, har dit team også brug for headset af høj kvalitet. De bør have støjreducerende egenskaber, der hjælper med at minimere distraktioner, der kan forhindre agenter i at levere service af høj kvalitet.

Stabil internetforbindelse

For at sikre gnidningsfri service og problemfri drift af softwaren kræver driften af ​​en helpdesk en hurtig og stabil internetforbindelse, der har nok båndbredde til at kunne håndtere den indgående billetmængde og telefonopkald. En dårlig internetforbindelse ville have en negativ indvirkning på kvaliteten af ​​interaktioner mellem dine helpdesk-agenter og dine kunder.

Dedikerede kontorlokaler

Opretning af en in-house helpdesk kræver tildeling og indretning af et kontorlokale, der ville give et passende niveau af komfort og sikkerhed for agenter. Arbejdsområdets størrelse, funktionalitet og hardwarekrav vil i høj grad afhænge af størrelsen på dit helpdesk-team og understøttede medieformater.

Ekstra udstyr

Selvom cloud-baserede helpdesk-løsninger i stigende grad bliver udbredt på tværs af små og mellemstore virksomheder, foretrækker store organisationer med større helpdesk-teams måske implementering på stedet. Opsætning og drift af en lokal helpdesk kræver desuden, at du har dine egne servere til at være vært for helpdesk-softwaren. Specifikke serverkrav er almindeligvis angivet af en helpdesk-softwareudbyder.

Try out LiveAgent for FREE

Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 14-day free trial right away!

Try LiveAgent

Hvad er helpdesk-værktøjer?

Help desk software

For effektivt at kunne håndtere kundeinteraktioner og serviceanmodninger fra forskellige supportkanaler, skal agenter være udstyret med professionel helpdesk-software fyldt med det rigtige sæt funktioner og muligheder. Billetadministration, automatiseringsregler, SLA-administration, multikanalkommunikationssupport, rapportering og selvbetjeningsfunktioner er nogle af de væsentlige funktioner i moderne helpdesk-løsninger.

LiveAgent - Skab kundeværdi med helpdesk

Styring Af Kunderelationer

Styring af kunderelationer er afgørende for at sikre support af høj kvalitet og en smidig serviceoplevelse. CRM gemmer al information relateret til kunder og deres interaktionshistorik med organisationen. Det gør det muligt for helpdesk-agenter at levere yderst relevant, personlig support. De fleste helpdesk-systemer kommer med indbygget CRM eller tillader integration med en virksomheds eksisterende CRM-system.

CRM-LiveAgent

Opkaldsstyringsværktøjer

Helpdesk-medarbejdere kan bruge opkaldsstyringsværktøjer til at understøtte kundeinteraktioner via talekommunikation. Med callcenter og VoIP-funktioner integreret i helpdesk, kan agenter håndtere indgående opkald og udgående kommunikation. Funktioner som automatisk opkaldsdistribution (ACD), opkaldsdirigering, opkaldsoptagelse og andre callcenter-funktioner sikrer effektiv styring af indgående opkald, mens autoopkaldsværktøjer (såsom automatisk opkaldsfunktion, prædiktiv dialer og power dialer) kan være nødvendige for at håndtere store mængder af udgående opkaldsvolumener.

Indstillinger for opkaldsdistribution i kontaktcentersoftware - LiveAgent

Resultatmålingsværktøjer

Helpdesk-softwaresystemer omfatter almindeligvis eller kan integreres med rapporterings- og analyseværktøjer, der giver ledere indsigt i agentens produktivitet og ydeevne og tillade sporing af kritiske helpdesk-metrics og KPI’er. Baseret på disse data kan helpdesk-teamledere identificere områder, der har brug for forbedringer, eller spotte underpræsterende agenter, som ikke opfylder præstationsmålene og kræver yderligere træning.

Performancerapport i kundesupportsoftware - LiveAgent

Workforce management værktøjer

For at sikre, at et helpdesk-supportcenter er korrekt bemandet og fungerer optimalt, kan helpdesk-ledere desuden bruge værktøjer til arbejdsstyrkestyring. WFM-software giver helpdesk-ledere mulighed for at beregne og forudsige behov for helpdesk-bemanding, oprette og tildele passende tidsplaner for agenter, overvåge agentens overholdelse og overensstemmelse med tidsplaner.

Hvor meget koster det egentlig at oprette et nyt helpdesk-center?

De reelle omkostninger ved at oprette et helpdesk-supportcenter helt fra bunden vil blive påvirket af en række faktorer, såsom størrelsen af ​​din virksomhed og dit supportteam, dit kundesupportbudget og den type helpdesk-software, du går efter (på stedet eller browserbaseret helpdesk-software). Når du beregner summen af ​​opsætning og drift af et nyt helpdesk-center for din virksomhed, skal du tage følgende udgifter i betragtning:

  • Omkostningerne ved ansættelse og uddannelse af nye agenter
  • Medarbejdernes løn, personaleydelser og administrative udgifter
  • Omkostningerne ved at leje et kontorlokale (medmindre du hyrer fjernagenter)
  • Løbende udgifter til kontorudstyr og internetforbindelse
  • Kontormøbler (skriveborde, stole)
  • Udstyr til agenter (computere, headsets)
  • Omkostningerne til helpdesk-software og opkaldsomkostninger

Omkostningerne ved at oprette og drive et helpdesk-center vil også variere afhængigt af, om du vælger cloud-baseret eller på stedet implementering. Cloud-baserede helpdesk-softwareløsninger såsom LiveAgent kræver månedlige abonnementsgebyrer, der kan variere afhængigt af prisplan hvad du vælger og rækken af ​​tilgængelige funktioner. Mens på stedet helpdesk-værktøjer kræver forudgående investering, der inkluderer køb af softwarelicensen og serverne samt løbende vedligeholdelses- og driftsomkostninger.

Try LiveAgent Today​

We offer concierge migration services from most of the popular help desk solutions.

3,000+ reviews Trustpilot GetApp G2 Crowd

FAQ (ofte stillede spørgsmål)

Hvilket udstyr skal bruges for at drive en helpdesk?

Opsætning og drift af en på stedet helpdesk kræver en kontorplads (medmindre du skal oprette en ekstern helpdesk med agenter, der arbejder fra deres egne placeringer), ordentligt agentudstyr (stationære computere/bærbare computere, headsets) og en stabil høj -hastighedsinternetforbindelse med tilstrækkelig båndbreddekapacitet til at opfylde din billetvolumen. Implementering af på stedet helpdesk-løsninger kræver desuden, at dine egne servere gemmer og administrerer data.

Hvad er helpdesk-værktøjer?

For effektivt at kunne håndtere serviceanmodninger, der kommer ind fra forskellige kommunikationsværktøjer, skal agenter være udstyret med fuldt udstyret helpdesk-software, der integreres med CRM- og opkaldsstyringsværktøjer. Derudover kan helpdesk-ledere bruge rapporterings- og analyseværktøjer til at spore forskellige helpdesk-metrics og KPI’er samt arbejdsstyrkestyringsværktøjer for at sikre effektiv helpdesk-bemanding og agentplanlægning.

Hvor meget koster det egentlig at oprette et nyt helpdesk-center?

Når du beregner omkostningerne ved at oprette og drive et nyt helpdesk-center, skal du tage højde for udgifterne til leje af kontorlokaler og hjælpemidler, møbler og agentudstyr, lønninger til medarbejdere, ansættelse og uddannelse af nye agenter samt omkostningerne til helpdesk-software. Med hensyn til implementation af på stedet helpdesk-løsninger, vil yderligere udgifter omfatte omkostningerne til softwarelicens, hosting af dine egne servere og løbende vedligeholdelse, mens cloud-løsninger vil kræve løbende månedlige gebyrer.

{ “@context”: “https://schema.org”, “@type”: “FAQSide”, “mainEntity”: [{ “@type”: “Spørgsmål”, “name”: “Hvilket udstyr skal bruges for at drive en helpdesk??”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Svar”, “text”: “Opsætning og drift af en på stedet helpdesk kræver en kontorplads (medmindre du skal oprette en ekstern helpdesk med agenter, der arbejder fra deres egne placeringer), ordentligt agentudstyr (stationære computere/bærbare computere, headsets) og en stabil høj -hastighedsinternetforbindelse med tilstrækkelig båndbreddekapacitet til at opfylde din billetvolumen. Implementering af på stedet helpdesk-løsninger kræver desuden, at dine egne servere gemmer og administrerer data.” } }, { “@type”: “Spørgsmål”, “name”: “Hvad er helpdesk-værktøjer?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Svar”, “text”: “For effektivt at kunne håndtere serviceanmodninger, der kommer ind fra forskellige kommunikationsværktøjer, skal agenter være udstyret med fuldt udstyret helpdesk-software, der integreres med CRM- og opkaldsstyringsværktøjer. Derudover kan helpdesk-ledere bruge rapporterings- og analyseværktøjer til at spore forskellige helpdesk-metrics og KPI’er samt arbejdsstyrkestyringsværktøjer for at sikre effektiv helpdesk-bemanding og agentplanlægning.” } }, { “@type”: “Spørgsmål”, “name”: “Hvor meget koster det egentlig at oprette et nyt helpdesk-center?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Svar”, “text”: “Når du beregner omkostningerne ved at oprette og drive et nyt helpdesk-center, skal du tage højde for udgifterne til leje af kontorlokaler og hjælpemidler, møbler og agentudstyr, lønninger til medarbejdere, ansættelse og uddannelse af nye agenter samt omkostningerne til helpdesk-software. Med hensyn til implementation af på stedet helpdesk-løsninger, vil yderligere udgifter omfatte omkostningerne til softwarelicens, hosting af dine egne servere og løbende vedligeholdelse, mens cloud-løsninger vil kræve løbende månedlige gebyrer.” } }] }
Back to Academy Create account for FREE

Our website uses cookies. By continuing we assume your permission to deploy cookies as detailed in our privacy and cookies policy.

×
Schedule a one-on-one call and discover how LiveAgent can benefit your business.

We’re available on multiple dates

Schedule a demo