Nysgerrig efter indholdet af et gratis support billetteringssoftware? Vi har dig dækket. Vi har samlet alle de data, vi kunne finde for at give dig: indsigt i, hvordan du kan bruge et system som dette, og hvordan du vælger det rigtige til din virksomhed.
Hvad er det for en løsning, og hvordan fungerer det?
Hvis en virksomhed sigter efter at vokse og få succes, skal den beskytte sine kundeserviceteams mod distraktioner, hvilket vil sikre et højt niveau af kundetilfredshed og en enestående kundeserviceoplevelse. I denne sammenhæng; omhyggelig håndtering af problemløsning er afgørende for at sikre, at kunderne er tilfredse med den service, du tilbyder. Det er dog ikke nok at have et effektivt og hårdtarbejdende team til at udføre arbejdet. Kundekravene skal skaleres sammen med din voksende virksomhed.
En virksomhed kan lave betydelige forbedringer inden for områder som; organisation, produktivitet, billetresponstid, første løsningstidspunkt og kundetilfredshed. Hvordan? Ved at indføre koncepter og værktøjer, der gør håndteringen af kundehenvendelser lettere. Blot det at håndtere alle anmodninger på ad hoc-basis, såsom at blive vurderet af nogle få agenter, før de bliver tildelt en ansvarlig person, er ikke en effektiv måde at gøre det på. Kort sagt er det nødvendigt at være organiseret for at være levedygtig.
For både store organisationer og SME’er er et velfungerende IT-økosystem afgørende for succesfuld servicelevering. Selvom det er almindeligt, at en virksomhed står over for mange forskellige typer udfordringer; er det vigtigt altid at reagere hurtigt og effektivt. For at gøre dette har virksomheder løsninger ved hånden, som at giver brugerne mulighed for at rapportere problemer og nemt oprette hændelsesbilletter. Derfor sigter man samtidig på at gøre serviceagenternes arbejde lettere og mere produktivt. Denne type løsning kaldes support billetteringssoftware.
Billetteringssoftware – Hvad er det?
Denne software er af afgørende betydning for alle virksomheder, især for helpdesk og kundeserviceafdelinger. Disse afdelinger er ansvarlige for at støtte medlemmer fra hele deres organisation såvel som deres kunder. Billetteringssoftware helpdesk spiller en afgørende rolle i at administrere og løse kundeproblemer effektivt.
Hvis du vil have en løsning, der giver dit supportteam mulighed for at spore og håndtere forskellige hændelser; har du muligvis brug for en helpdesk-software, der har et avanceret billetteringssystem.

Ved at få et pålideligt helpdesk-billetteringsværktøj til din virksomhed, der opfylder dine specifikke krav, indebærer, at du foretager en investering, der ligesom alle andre, burde give afkast. Men hvis du ikke er klar til at investere, er der også mulighed for at implementere gratis billetteringssoftware.
For at hjælpe dig med at få en dybere forståelse, forklarer vi konceptet med gratis support-billetteringssystemer; hvordan de fungerer, egenskaberne, og om din virksomhed har brug for sådan en løsning. Læs videre for at se alle fordelene ved sådant et værktøj.
Se på billetteringssystemet fra en anden vinkel
Et billetsystem er en udbredt løsning, der letter kommunikation og interaktioner mellem virksomheder og deres kunder. Når en kunde ønsker at sende en forespørgsel, et forslag eller rapportere en hændelse til en virksomhed; er det billetsoftwaren, der skaber en privat kommunikationslinje mellem de to parter, alt eksternt og online.
Det er vigtigt at bemærke, at denne type løsninger ikke svarer til dem, der er klassificeret som response tools. Såsom live chat eller tilbagekaldsfunktioner. Når en billet er blevet tildelt en sag; gøres al opfølgende kommunikation lettere, da den samme billet bruges gennem hele løsningsprocessen.

Et funktionsrigt supportbilletsystem giver kunderne mulighed for at rapportere problemer eller anmode om enhver form for hjælp, de måtte have brug for. Billetsystemets rolle er at; administrere, organisere og arkivere alle supportanmodninger og svarene ét sted. Desuden giver det serviceagenter alle de nødvendige værktøjer for at være ansvarlige og lydhøre.
En pålidelig gratis billetteringssoftware bør give forskellige teams inden for forskellige afdelinger i en organisation mulighed for at; se billetter, have tildelt prioriteter og svare på forespørgsler via forskellige supportkanaler.

Det er muligt at finde adskillige gratis billetteringsværktøjer. Nogle har dog flere funktioner end andre. Når du vælger et bestemt værktøj, skal du derfor vælge det, der passer til din virksomheds egenskaber, krav og ressourcer.
LiveAgent tibyder gratis billetteringssoftware som en integreret del af sin helpdesk-løsning.
Egenskaber ved et gratis billetteringssystem
Som vi allerede har nævnt, er der mange gratis billetsystemer på markedet. Men ikke alle løsninger tilbyder de samme funktioner.
Men alle de rigtige gratis support billetteringssoftware bør dog være i stand til at udføre nogle af følgende funktioner;
- Muliggør tilpasning af de vigtigste felter og funktioner.
- Tilbyder flersprogede oversættelser.
- Holde oplysninger og eventuelle ændringer ajour.
- Skabning, afvisning og planlægning af interne, eksterne, private eller egne, generiske og sagsspecifikke billetter.
- Definition af midlertidige og permanente lukninger.
- Prioritering af sager, både offentligt og privat.
- Afspejler sporbarheden af processtadier for at kontrollere tider.
- Grafisk præsentation af billetruten.
- Tildeling af ansvar i henhold til foruddefinerede kategorier.
- Udførelse af private note placering.
- Afsendelse af notifikationer via SMS eller e-mail.
- Tilbyder en integreret kalender.
- Tilbyder kompatibilitet eller integration med forskellige operativsystemer, udstyr og anden software.
- Giver adgang til forskellige brugere og administrerer tilladelser i henhold til roller.
- Registrering af dokumentindtastning.
- Muliggøre rapportgenerering.
Gratis support billetteringssoftware – Hvordan fungerer det?
Det daglige liv for medlemmer af kundesupportteamet kan være ret kaotisk. Det skyldes især, at de kan modtage henvendelser gennem forskellige kanaler samtidigt. Hvis dette sker, skal agenter samtidigt håndtere en enorm mængde af anmodninger og hændelsesrapporter på samme tid. Idéen til billetsoftware blev født som reaktion på den ukontrollerede strøm af billetter. Dette var i bund og grund for at give et højere effektivitetsniveau til brugersupportafdelingen. Desuden blev gratis billetsoftware skabt for at gøre det muligt for SMB’er/budgetbevidste virksomheder at yde overlegen kundeservice.

Organisationens servicedesks bruger denne type værktøj hovedsageligt i håb om bedre opfølgning på problemer anmeldt af kunder. Et billetsystem giver serviceteams mulighed for at registrere og spore ethvert problem, vurdere deres prioritet og fremskridtsniveau, tildele ansvar og meget mere.
Med et gratis billetteringssystem er organisationer i stand til at få adgang til og administrere et ubegrænset antal billetter og hændelser ved hjælp af et enkelt dashboard. På den måde kan alle sager tildeles den rigtige agent inden for teamet, og kan dermed varetages næsten øjeblikkeligt eller på acceptabelt kort tid.
Hvorfor har din virksomhed brug for et gratis support-billetværktøj?
Selvom du allerede har eller er ved at starte en relativt lille virksomhed, vil du hurtigt bemærke, at dine medarbejdere kan fare vild i e-mail-udvekslinger, ubesvarede beskeder og ubesvarede opkald fra kunder eller potentielle kunder.
Læs videre for at lære, hvorfor enhver organisation har brug for et billetteringssystem. Og når man tager i betragtning, at der er masser af gratis billetsoftwareløsninger derude, vil du helt sikkert finde mindst ét bestemt værktøj, der opfylder dine forretningskrav.
Effektiv billetsporing
Takket være den hurtige udvikling af nye teknologier kan organisationer tilbyde deres brugere multikanalsupport samt problemløsnings-centre, hvor de kan udtrykke deres bekymringer, stille spørgsmål eller indgive klager. Men hvis en virksomhed ikke bruger de rigtige værktøjer, kan der hurtigt opstå problemer i forbindelse med sporbarheden af forespørgsler. Med andre ord kan brugeranmodninger ende med at gå tabt i en uendelig række af usorterede billetter. Dette resulterer i et betydeligt antal uløste hændelser og dermed utilfredshed hos brugerne.

På den anden side, med et gratis billetsystem, er supportteams i stand til at oprette en komplet database over hændelser og interaktioner, der gør dem i stand til bedre at administrere kundeanmodninger. En af de største fordele, som denne type værktøj tilbyder, er at prioritere billetter efter vigtighed. På den måde behøver support- eller serviceafdelingen ikke at bekymre sig om at løse alle problemer eller anmodninger på samme tid, men kan bestemme, hvilke anmodninger, der skal prioriteres.
Hurtigere problemregistrering
Et af de vigtigste værktøjer, som gratis support billetteringssoftware kan give, er hurtig problemdetektion. Dette er muligt takket være intelligente målinger og kategoriklassifikationssystemer, som denne type software består af. Med sådanne værktøjer til deres rådighed kan dine agenter nemmere identificere årsagerne til tilbagevendende hændelser og deres sammenhæng med andre problemer.
Intelligent opgaveløsning
Hver billet skal tildeles en agent til behandling, men at gøre det manuelt er lig med et reelt tab af menneskeligt potentiale. Så i dette tilfælde skal billetprocessen automatiseres. Dette er endnu en grund til, at gratis billetteringssoftware er et vigtigt værktøj at have, da det også giver dine agenter mulighed for at definere kriterier og oprette tilpassede regler for tildelingen af hver billet til det rigtige medlem af din organisation.
På den måde, vil ethvert teammedlem, der bruger helpdesk-softwaren i deres daglige arbejde vide, hvem der styrer hvad. Ingen vil heller spilde tid på at håndtere forespørgsler, der allerede er blevet løst af andre kolleger.
Nemmere intern og ekstern kommunikation
Et gratis billetteringssystem forbedrer også samarbejdet mellem dine supportmedarbejdere ved at give dem mulighed for at kommunikere mere effektivt (ikke kun med hinanden, men også med kunder). Faktisk gør de fleste af disse værktøjer af denne type det muligt automatisk at sende en prompter til brugerne, når en billet er blevet oprettet, eller hver gang den ændres.

Hvad er nogle andre fordele ved at have et billetteringssystem?
Der er flere fordele ved at bruge gratis supportbilletsoftware.
Som det fremgår af det foregående eksempel, kan et billetsystem forbedre en helpdesk, support/serviceteams ydeevne. Men vi kan også pege på nogle andre fordele, som er;
- En stigning i kundetilfredsheden, da opkald kan besvares inden for en rimelig og på forhånd aftalt tidsramme.
- Forbedring af kommunikationen, da tildelinger af billetnumre giver brugerne mulighed for at følge løsningsprocessen og forstå prioritering i efterslæbet.
- En stigning i kvaliteten øgede tilliden og hævede præstationsniveauet for helpdesk-/callcenter-teammedlemmerne, som er i stand til at reagere på krav mere effektivt.
- Øget præstationskontrol, siden registreringen af billetter og deres løsningsforløb, kan tilpasses og skabte præstationsrapporter.
- Bedre kendskab til kunderne, især hvis værktøjet er kompatibelt og deler attributter med anden virksomhedssoftware såsom CRM.
- En mere personlig tilgang til at reagere på kunder, hvilket påvirker deres loyalitet positivt.
- En videnbase-opsætning, som giver brugere og IT-specialister mulighed for at analysere de hyppigste problemer, og hvordan de senest blev løst.
- Bedre og mere effektiv brug af ressourcer resulterer i betydelige tids- og pengebesparelser, hvilket åbner mulighed for at blive brugt i andre projekter til gavn for andre afdelinger eller endda hele virksomheden, hvilket kan føre til en øget årlig ROI.
- Forbedringer i virksomhedens image og omdømme, som følge af at kunne yde tilstrækkelig og præcis kundeservice.
- Strømlinet processtyring gennem automatisering og regler for tidshændelser.
- Reduceret ophobning af hændelser.
- En stigning i indkomst på grund af bedre ledelse, opmærksomhed på detaljer og kundetilfredshed.
Er et gratis support billetteringssystem et godt valg?
Før du vælger et billethåndteringsværktøj eller endda gratis billetsoftware, er det nødvendigt at tage nogle faktorer i betragtning. Lad os nævne et par af dem;
- Antallet af klienter, der rapporterer hændelser, sender forespørgsler eller anmoder om assistance.
- Sikkerhedsniveauet og den tilsvarende risiko for indtrængen eller databrud, som kan bringe virksomhedens oplysninger eller kundedata i fare.
- Tillader drift på alle kundeservicepunkter.
- Om det gratis billetteringssystem er cloud-baseret (så personalet kan få adgang til information og arbejde hvor som helst.)
- Hvis helpdesk- eller callcenterets teammedlemmer er serviceorienterede eller knyttet til virksomhedens værdier og målsætninger.
Valget af enhver softwareløsning til din virksomhed skal stå direkte i forbindelse med virksomheds mål og karakteristika.
Men når du vælger din løsning, er det vigtigt også at være opmærksom på udbyderen og kvaliteten af den gratis support billetteringssoftware. Hvis du ikke ved, hvor du skal starte, anbefaler vi, at du tager et kig på LiveAgent. Det er en fremragende løsning, der integrerer et gratis billetsystem med helpdesk-software, hvilket gør det til det ideelle værktøj til at styrke din kundesupportafdeling.
Udforske på egen hånd
Viden er vigtig, men kun når den bliver omsat i praksis. Test alt, hvad du lærer i vores akademi inde i LiveAgent.
Try out LiveAgent for FREE
Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 30-day free trial right away!
Frequently asked questions
Hvordan kan du skabe en god intern og ekstern kommunikation i virksomheden?
Et gratis billetsystem forbedrer samarbejdet mellem dine supportmedarbejdere ved at give dem mulighed for at kommunikere mere effektivt og ikke kun med hinanden, men også med kunder.
Hvorfor har din virksomhed brug for et support-billetværktøj?
Med et gratis billetteringssystem kan organisationer få adgang til og administrere et ubegrænset antal billetter og hændelser ved hjælp af et enkelt dashboard. På den måde kan alle forespørgsler tildeles den rigtige agent på dit team. Dermed kan de tage sig af kunderne på acceptabel kort tid.
Hvordan vælger man et gratis support billetteringsværktøj?
Det er muligt at finde adskillige gratis billetteringsværktøjer på markedet. Nogle har dog flere funktioner end andre. Når du vælger et bestemt værktøj, skal du derfor vælge det, der passer til din virksomheds egenskaber, krav og ressourcer.
Answer Delivery Status Indicator
The answer delivery status indicator in LiveAgent tickets provides information on the status of email replies, including if they were sent, scheduled, delayed, or not delivered. Administrators and owners can access detailed email response information for a specific time period. If an answer is not delivered, a delivery report can be viewed to determine the issue.
Servicedesk-software for en bedre kundeoplevelse
Servicedesk-software som LiveAgent integrerer helpdesk, live chat, call center og sociale medier, hvilket gør det nemmere at administrere og betjene kunder.